Ziemie Jałowe

Ziemie Jałowe to immersyjna gra terenowa typu LARP (Live Action Role-Playing), w której uczestnicy wcielają się w stworzone przez siebie postacie i wspólnie tworzą opowieść w świecie inspirowanym postapokalipsą, cyberpunkiem oraz westernem (z pewnymi elementami horroru oraz magii). Świat gry czerpie również z motywów znanych z serii Mroczna Wieża Stephena Kinga..

Gangi starego Dogan - wstęp fabularny

Stare Dogan się zmienia.

Kiedy przybyłem tu rok temu, nad całym miastem panowały korporacje. Wiadomo jednak, jak to z nimi jest – gdy tylko linia zaczyna jechać w dół, panowie w garniturach tracą zainteresowanie. Dogan zrobiło się droższe w utrzymaniu niż było warte, więc organizacje, jedna za drugą, zaczęły się wycofywać, zabierając ze sobą wszystko, co tylko się dało. 

Nie od dziś wiadomo, że lekarstwem na trudne czasy jest współpraca, jednakże, kiedy władza pozostawia pusty stołek, nagle wszyscy zaczynają mieć pomysły na to, jak powinna ona wyglądać.

Nie trzeba było długo czekać, aż w mieście zaczną pojawiać się gangi – ugrupowania zagarniające pod sobą każdy skrawek potęgi, jaki pozostał po korporacyjnym odwrocie. W ten sposób chcieli zapewnić sobie oraz swoim pobratymcom nie tylko przetrwanie, ale i dobrobyt. Jednym z takich gangów byli Zakapturzeni z Rubedo. To oni zdominowali dogańskie ulice jednym sprytnym trikiem – wejściem w porozumienie z kontrolującą wówczas miasto korporacją Erebus Dynamics. Deal był prosty: „Zostawcie wszystko nam. Będziemy rządzić, jak chcemy, a w zamian będziecie otrzymywać haracz.”

I tak oto Rubedo zagarnęli ze stołu wszystkie żetony – kontrolę nad zapasami, handlem czy podatkami, ale przede wszystkim nad kopalnią. Ta ostatnia była tu kluczowym elementem, ponieważ to w jej tunelach kryje się największe bogactwo Dogan. Być może z tego powodu Rubedo nadal utrzymują kolonię karną, która powstała, by zapewnić sobie tanią siłę roboczą. Trafiają do niej zresztą najgorsi z najgorszych – mordercy, złodzieje, dewianci i same plugawe skurwysyny. Dotarły do mnie jednak plotki, które mówią o tym, że wysyłani są tam również ci, którzy zbyt dużo wiedzą o czymś, co zwą Pętlą. Słyszałem niewiele – raptem pogłoski o jakichś dziwnych anomaliach i niebezpieczeństwach, ale także o wydarzeniach, które mają miejsce więcej niż tylko jeden raz. Wydaje mi się, że będzie to kolejny niemały problem, który dorzucimy do piętrzącej się sterty naszych bolączek.

Po pewnym czasie stało się – Zakapturzeni z Rubedo wprowadzili swoje dyktatorskie rządy. A że nie ma szczura gorszego od korposzczura (tym bardziej takiego, który mu się w pas kłania), w całym Dogan rozbrzmiewać już zaczęły echa nadchodzącej rewolucji.

Na pierwszy rzut oka jest spokojnie i cicho, jednak każdego dnia pozostałe gangi przygotowują się, by raz na zawsze rozprawić się z Rubedo, a co za tym idzie – z rządami korposzczurów. To pewne, że czas ich sądu nadejdzie lada dzień, choć niepokoi mnie inna myśl – co dalej? Kto zapanuje nad chaosem i całą tą anarchią na ulicach? Kto wyjdzie na tym stratny, a kto wzbogaci się ponad miarę? I, co najważniejsze, czy Dogan uda się wydostać z duszącego uścisku przeszłości?

Każdego dnia widzę, jak Pętla zaciska się coraz mocniej wokół szyi miasta. Powtarzamy te same schematy i dzieją się te same wydarzenia, zaś anomalie każą nam powtarzać w kółko ten sam, zawszony cykl. Czas działa na naszą niekorzyść, a przeszłość miesza się z teraźniejszością. Jesteśmy w potrzasku. Nadchodzi sztorm, który zadecyduje, czy przyszłość w ogóle będzie mogła nadejść. Boję się, że nawet z moimi umiejętnościami nie będę mógł nikogo uchronić przed tym, co nastąpi.

Stare Dogan się zmienia. Tylko od nas zależy, jak będzie wyglądał jutrzejszy świt…

 Teren Gry

Gra toczy się w klimatycznym, westernowym miasteczku oraz otaczającym je pustkowiu zwanym Wastelandem. To miejsce pełne kontrastów, gdzie starożytna, zapomniana technologia Wielkich Dawnych pochodząca z czasów, zanim świat poszedł naprzód, miesza się z surowością postapokaliptycznego świata i zagrożeniami, jakie ze sobą niesie.  

Kim możesz być?

W Dogan każdy żyje po swojemu. Niektórzy się bogacą, inni modlą, chronią od zapomnienia najróżniejsze tradycje lub zapewniają innym bezpieczeństwo, a jeszcze inni knują, walczą, odprawiają dziwne rytuały bądź po prostu starają się przeżyć. Są więc tutaj wszyscy, którzy jakimś cudem przetrwali. Nie ma jednej właściwej drogi. Miasteczko przyjmie każdego, kto potrafi odnaleźć się w jego rytmie. Możesz wcielić się w dowolną postać, która pasuje do mrocznego, pełnego kontrastów świata cyber-westernu i postapokaliptycznego klimatu.

W trakcie larpa uczestnikom towarzyszyć będą Mistrzowie Gry, którzy pomogą włączać się w interesujące wątki fabularne, grę ekonomiczną lub sandboxowe aktywności subtelnie prowadząc narrację oraz nagradzając poczynania graczy Punktami Doświadczenia. Punkty te można będzie wymienić później na nagrody podczas aukcji, która odbędzie się po zakończeniu gry terenowej.

 

Samodzielnie czy z frakcją?

Do larpa możesz dołączyć w pojedynkę lub z grupą:
    • Frakcje otrzymają możliwość stworzenia własnej lokacji i obecności w świecie Dogan.
    • Samotni gracze będą z kolei mogli znaleźć swoje miejsce w lokalnej społeczności – Dogan jest miasteczkiem, w którym warto się rozglądać, słuchać i… działać.
W obu przypadkach masz pełną swobodę kreacji i udziału w fabule.

Pierwszy raz na larpie?

Nigdy wcześniej nie brałeś udziału w larpie?
Ziemie Jałowe to dobre miejsce, by zacząć. Nie potrzebujesz wiedzy ani doświadczenia – wystarczy ciekawość, odrobina odwagi oraz chęć do tworzenia wspólnej historii podczas gry.
Nad bezpieczeństwem i przebiegiem gry czuwa zespół tworzący ten świat, a wielu graczy chętnie podaje pomocną dłoń – nie tylko na początku, ale i w trakcie trwania gry.

Ziemie Jałowe – Gangi starego Dogan to opowieść, która zaczyna się tam, gdzie kończą się wszelkie znane ścieżki.
Dokąd ją poprowadzisz?