Ziemie Jałowe: Nowe horyzonty
Ziemie Jałowe to immersyjna gra terenowa typu LARP (Live Action Role-Playing), w której uczestnicy wcielają się w stworzone przez siebie postacie i wspólnie tworzą opowieść w świecie inspirowanym postapokalipsą, cyberpunkiem oraz westernem (z pewnymi elementami horroru oraz magii). Świat gry czerpie również z motywów znanych z serii Mroczna Wieża Stephena Kinga..
Dogan – Stare miasteczko, nowe wyzwania
Po wydarzeniach z poprzedniej edycji, miasteczko Dogan zostało przeniesione do nowego, tajemniczego miejsca. Otoczenie, w które trafiło, do złudzenia przypomina pustkowia znane mieszkańcom z poprzedniego świata – i choć wszystko wydaje się znajome, to różnice szybko dają o sobie znać, a ich konsekwencje mogą okazać się dramatyczne.
Wraz z mieszkańcami pojawiły się korporacje – dawno temu zmuszone do opuszczenia tego świata; dziś są właścicielami jedynie z nazwy i nie udają, że jest inaczej - wracają tutaj dzięki nam nie jako zdobywcy, lecz jako biznesowa możliwość dla obu stron. Ich nieliczni przedstawiciele nie nakładają przy tym żadnych obowiązków na swoich nowych “podwładnych”, czyli Dogańczyków – oferują im jedynie możliwości pracy, przewidywanego wynagrodzenia oraz rywalizacji z innymi dorobkiewiczami w ekonomicznym wyścigu.
Nowy świat, wybrany przez ubiegłorocznych graczy, nawiązuje w mniej lub bardziej jawnych elementach do Zgorzel – miejsca znanego z wcześniejszych edycji Ziem Jałowych. Znajomość dawnych historii nie jest potrzebna, by móc w pełni zatopić się w tegorocznej przygodzie – wolimy jednak w tym miejscu ostrzec lojalnie naszych wieloletnich graczy, że może to grozić nagłym napadem sentymentu…
Przed Dogan i jego mieszkańcami po raz kolejny staną zupełnie nowe wyzwania i tylko od nich zależy, jak skończy się ta osobliwa gra o przetrwanie. W końcu przecież w trakcie drogi do Mrocznej Wieży można gdzieniegdzie usłyszeć, że nie ma ani chwili nudy w Świecie Pośrednim i jest to całkowicie zgodne z prawdą – w Dogan, które znajduje się właśnie gdzieś tam, bardzo ciężko jest się nudzić.
Zajrzyj do przedsmaku fabularnych wydarzeń w linkach poniżej
↓
Teren Gry
Gra toczy się w klimatycznym, westernowym miasteczku oraz otaczającym je pustkowiu zwanym Wastelandem. To miejsce pełne kontrastów, gdzie starożytna, zapomniana technologia Wielkich Dawnych pochodząca z czasów, zanim świat poszedł naprzód, miesza się z surowością postapokaliptycznego świata i zagrożeniami, jakie ze sobą niesie.
Kim możesz być?
W Dogan każdy żyje po swojemu. Niektórzy się bogacą, inni modlą, chronią od zapomnienia najróżniejsze tradycje lub zapewniają innym bezpieczeństwo, a jeszcze inni knują, walczą, odprawiają dziwne rytuały bądź po prostu starają się przeżyć. Są więc tutaj wszyscy, którzy jakimś cudem przetrwali:
• rzemieślnicy i rolnicy próbujący żyć z dnia na dzień.
• wytwórcy i handlarze, których zdobyczne towary nie są już produkowane od wieków.
• wojownicy szos, rewolwerowcy, przemytnicy i stróżowie prawa będący tam, gdzie potrzeba odwagi.
• mistycy, szamani, szeptacze, kultyści i nauczyciele próbujący nadać światu sens.
• poszukiwacze, samotnicy, przestępcy i specjaliści od wszystkiego i niczego.
Nie ma jednej właściwej drogi. Miasteczko przyjmie każdego, kto potrafi odnaleźć się w jego rytmie.
Możesz wcielić się w dowolną postać, która pasuje do mrocznego, pełnego kontrastów świata cyber-westernu i postapokaliptycznego klimatu.
Wątki opowieści
Fabułę tej edycji tkamy z wielu różnych nici, bo chcemy, by każdy znalazł tu coś dla siebie.
• Dla tych, co badają, chcą rozumieć i naprawiać znajdzie się ślad wiedzy i wyzwania intelektu zamkniętego w kablach oraz zardzewiałych rdzeniach.
• Dla tych, co cenią siłę i zastanawiają się, czy zawsze warto jej użyć świat postawi pytania, na które odpowiedź da tylko czyn.
• Dla chcących widzieć i czuć nie tylko to, co widzialne pojawią się znaki, głosy oraz okazje i dylematy wymagające wielu poświęceń.
• Dla tych, którzy sukces mierzą wynikami postawione zostaną jasne zasady rywalizacji.
• Tych natomiast, którzy chcą po prostu być częścią tego żyjącego świata zaprosimy do wspólnego tkania tej wyjątkowej historii.
W trakcie larpa uczestnikom towarzyszyć będą Mistrzowie Gry, którzy pomogą włączać się w interesujące wątki fabularne, grę ekonomiczną lub sandboxowe aktywności subtelnie prowadząc narrację oraz nagradzając poczynania graczy Punktami Doświadczenia. Punkty te można będzie wymienić później na nagrody podczas aukcji, która odbędzie się po zakończeniu gry terenowej.
Nowości i Zasady
• Postacie mogą zdobywać umiejętności – to nowość tej edycji!
• Walka odbywa się za pomocą bezpiecznej broni otulinowej i nerfów - do 100 FPS
• Szczegóły mechaniki pojawią się niebawem w osobnym podręczniku.
• Zasady zgłaszania postaci i frakcji ogłosimy już wkrótce.
• To nie koniec nowości – obserwuj nasze media społecznościowe, aby być na bieżąco!
Samodzielnie czy z frakcją?
Do larpa możesz dołączyć w pojedynkę lub z grupą:
• Frakcje otrzymają możliwość stworzenia własnej lokacji i obecności w świecie Dogan.
• Samotni gracze będą z kolei mogli znaleźć swoje miejsce w lokalnej społeczności – Dogan jest miasteczkiem, w którym warto się rozglądać, słuchać i… działać.
W obu przypadkach masz pełną swobodę kreacji i udziału w fabule.
Pierwszy raz na larpie?
Nigdy wcześniej nie brałeś udziału w larpie?
Ziemie Jałowe to dobre miejsce, by zacząć. Nie potrzebujesz wiedzy ani doświadczenia – wystarczy ciekawość, odrobina odwagi oraz chęć do tworzenia wspólnej historii podczas gry.
Nad bezpieczeństwem i przebiegiem gry czuwa zespół tworzący ten świat, a wielu graczy chętnie podaje pomocną dłoń – nie tylko na początku, ale i w trakcie trwania gry.
Ziemie Jałowe – Nowe Horyzonty to opowieść, która zaczyna się tam, gdzie kończą się wszelkie znane ścieżki.
Dokąd ją poprowadzisz?